00Slide thumbnail
00Slide thumbnail
00Slide thumbnail
00Slide thumbnail
00Slide thumbnail
00Slide thumbnail
00Slide thumbnail

Hanafuda – historia kwiecistej talii cz. 2
/
25 listopada 2017
Kilka tygodni temu pisałem o historii gier karcianych w Japonii, a w szczególności o genezie powstania popularnej talii kart Hanafuda (link do artykułu). Tematem dzisiejszego artykułu będzie spojrzenie na symbolikę kart, która jest głęboko powiązana z motywami kultury japońskiej okresu Edo (1603-1868), w trakcie którego nastąpił znaczny wzrost popularności hanafudy.

Z nauką za pan brat! cz.3
/
24 listopada 2017
W miniony czwartek miałam przyjemność wręczyć nagrody zwycięzcom I Interdyscyplinarnego Konkursu, który odbył się na terenie Szkoły Podstawowej nr 8 w Trzebini. Nagrodami były nie tylko oceny, ale również gry planszowe.

O takim jednym, co planszówki mu życie uratowały - wywiad z Przemysławem Dmytruszyńskim (cz. 2)
/
24 listopada 2017
Były górnik, obecnie właściciel wydawnictwa i twórca gier planszowych, prywatnie oddany mąż i kochający ojciec. Ale nie zawsze tak było. Zapraszam na drugą część wywiadu z Przemysławem Dmytruszyńskim, założycielem Lupo Art Games.

Santa María – czy rzeczywiście odkrywa Nowy Świat?
/
24 listopada 2017
Santa María to gra, która szturmem zdobyła tegoroczne targi w Essen. Wyprzedana ponoć już pierwszego dnia targów i uporczywie niedostępna w ulubionych lokalnych sklepach wzbudza emocje przede wszystkim z uwagi na swą tajemniczość i nieuchwytność.

O takim jednym, co planszówki mu życie uratowały - wywiad z Przemysławem Dmytruszyńskim (cz. 1)
/
23 listopada 2017
Pod koniec września, podczas organizowanego przez lokalną kawiarnię Ludiversum wydarzenia o nazwie Testujemy Prototypy 2, którego miałem zaszczyt i przyjemność być gospodarzem, poznałem niezwykłego człowieka. Osobę pełną pasji i wiary w to co robi, przepełnionego miłością do swojej rodziny, która natchnęła go do tworzenia gier. Tym człowiekiem jest Przemysław Dmytruszyński, założyciel wydawnictwa Lupo Art Games.

Bandido, Colorfox, Forest - Gradanie #202
/
23 listopada 2017
A dzisiaj odpoczywamy od rzeczy większych i cięższych. Skumulowaliśmy sobie trzy małe gry od wydawnictwa Helvetiq w jednym odcinku i powoli ładujemy akumulatory na ogrywanie czegoś trochę grubszego. Tak więc na chwilę obecną zapraszamy do słuchania o drobiazgach, więcej szczegółów powinno pojawić się już wkrótce ;).

Odcinek #9 - Valhalla, a poza tym długie, suche i męczące
/
23 listopada 2017
Łukasz Woźniak jest w trakcie przygotowywania swojej nowej gry karciano-kościanej pt. Valhalla. Nie tylko chce zachęcić jak najwięcej graczy do zapoznania się z tytułem, ale też przekonuje swoich kolegów i koleżanki „po fachu” do zagrania i porozmawiania o grze. Wręcz strach otworzyć lodówkę, żeby nie znaleźć tam Łukasza. My przed nagraniem kolejnego odcinka otworzyliśmy nie lodówkę, […]

Spartanie nie pytają, ilu jest wrogów, lecz gdzie się znajdują - recenzja gry Omen: A Reign of War Omega Edition
/
23 listopada 2017
Omen: A Reign of War jest grą o dwóch herosach, synach Zeusa walczących o to, by przekonać się, który jest godzien przejąć władzę nad greckimi wyspami. Ta niewielka karcianka zapewnia wredną rywalizację w najlepszym wydaniu. Gracze zdobywać będą miasta i podejmować się zadań wyznaczonych przez bogów, aby określić, kto jest najbardziej godny, by sięgnąć po […]

Dungeon Forge - pierwsze wrażenia
/
22 listopada 2017
Nieczęsto zdarza mi się dostać do ogrania i „ocenienia” prototyp w dość zaawansowanym stadium tworzenia. Jednak Michał Kaźmierczak, postanowił podrzucić mi prototyp Dungeon Forge abym się nieco po nim przejechał.

Tawerna Hex - zostań fantastycznym karczmarzem?
/
22 listopada 2017
Tawerna Hex to gra, która opowiada historię ze świata fantasy, ale… czy to aby na pewno gra przygodowa? Może jednak suchy euros? A może to euro ociekające klimatem? Na te pytania odpowiadamy.

Remanent - drugie podejście
/
21 listopada 2017
O jajkach-łamigłówkach też już było, i to dwa razy. W międzyczasie pojawiła się nowa seria, plasująca się w założeniach poziomem trudności pomiędzy 1-Layer i 2-Layer. Czy faktycznie udało się skomplikować wyzwanie bez zmieniania pierwotnej formuły? Czas się przekonać.

Wookie o projektowaniu gier | #nanarożniku
/
21 listopada 2017
Tym razem gościem programu #nanarożniku był nie kto inny jak Łukasz „Wookie” Woźniak. Pogadaliśmy co nieco o projektowaniu gier, oglądajcie!

Bruxelles 1893 - perełka w stylu art nouveau
/
20 listopada 2017
Bruxelles 1893 pojawiła się na moim planszówkowym radarze w zasadzie znikąd. Ot, pewnego dnia przeglądałem profil jednego z użytkowników boardgamegeeka i uderzyło mnie, jak wiele gier oceniamy tak samo. Okazało się, że obaj kochamy Troyes, Trajana, Tzolk’ina (by wymienić tylko kilka z dziesiątek pozycji). W czołówce jego planszówek był jednak tytuł, który do tej pory […]

Twilight Imperium 4ed - pierwsze wrażenia
/
20 listopada 2017
Równo trzy miesiące od zapowiedzi (dokładnie po 92 dniach od tego tekstu), nastąpiła ogólnoświatowa premiera Twilight Imperium fourth edition. Już w piątek leżała w Paczkomacie InPost i mogłem wykonać szybki unboxing. Zdjęcia zdjęciami, ale przecież tak naprawdę chodzi o odpowiedź na pytanie – jak się w to gra? W niedzielę miałem okazję rozegrać pierwszą partię.

Akademia Smoczych Wrót. Kiedy nie stać cię na studia w Hogwarcie, a chcesz być kimś w magicznym świecie
Pomimo swoich lat jestem fanem Harrego Pottera, nie wstydzę się tego i wciąż liczę, że jeszcze przeczytam kolejne przygody już niemłodego czarodzieja. Znane uniwersa lubią być jednak eksploatowane nie tylko z poziomu głównych bohaterów. Pojawiają się więc różnego rodzaju spinoffy dotyczące drugoplanowych bohaterów lub miejsc. Gdyby ktoś chciał zrobić grę o studiowaniu i związanych z […]

Quest for El Dorado - przykładowa rozgrywka, recenzja
/
20 listopada 2017
W dzisiejszym odcinku, wraz z Dr. Knizią, zagłębimy się w amazońską dżunglę. Będziemy poszukiwali legendarnego El Dorado. Tak przy okazji… To jest wyścig!

Lisboa - unboxing wersji Deluxe
/
20 listopada 2017
Lisboa to najnowsza gra znanego i cenionego na całym świecie portugalskiego projektanta, Vitala Lacerdy. Miała premierę na tegorocznych targach GenCon50, choć pierwotnie została wydana za pomocą platformy Kickstarter przez Eagle-Gryphon Games,  gdzie można ją było nabyć w dwóch wersjach – limitowanej edycji Deluxe oraz normalnej, sklepowej. Poniżej prezentuje wrażenia po otwarciu bogatszej wersji Deluxe, która dzięki polskiemu dystrybutorowi, […]

Twilight Imperium 4 - wrażenia po pierwszej rozgrywce
/
19 listopada 2017
W dniu dzisiejszym udało nam się rozegrać pierwszą sześcioosobową partię w najnowszą, czwartą edycję Twilight Imperium. Jako wieloletni fan tego uniwersum, od kilku miesięcy na wielu płaszczyznach obcowałem z nową edycją, lecz była to moja pierwsza okazja by zagrać na fizycznym egzemplarzu gry, co pozwoliło skonfrontować wcześniej poczynione obserwacje i wyciągnąć wnioski. Co sądzę o […]

Ewolucja - wideorecenzja
/
19 listopada 2017
Czy myślicie, że bylibyście w stanie stworzyć nowy gatunek, który przetrwa walkę o pożywienie? Czy Wasze stworzenie, przeżyje wystarczająco długo? Czy sądzicie, że wiecie na czym polega Ewolucja?

Na końcu języka
/
19 listopada 2017
Na końcu języka to mała gra imprezowa, którą moi współgracze nazwali genialną. Wymaga umiejętności szybkiego czytania, błyskotliwości, refleksu i spostrzegawczości, wzbudzając przy tym mnóstwo pozytywnych emocji. Liczcie się z tym, że jak tylko wyciągniecie tę grę na stół, to wasi współgracze zakochają się w niej od pierwszego wejrzenia. Zresztą nie bez powodu w 2010 r. […]

Autorzy/Blogi

Adam Badura (blog)Adam 'Folko' Kałuża (blog)Adam Sowiński (blog)Bartosz Borkowski (blog)Bazgranie (blog)BoardGamesFactory (blog)Board&Dice (blog)Borys Wołkowiecki (blog)Cezary Domalski (blog)Dobregry (blog)Filip 'Filippos' Miłuński (blog)Tomasz Dobosz (blog)Autorzy gościnni (blog)Gradanie ZnadPlanszy (podcast&videocast)Granie w ChmurachInstytut Pamięci Narodowej (blog)Jarosław Czaja (blog)Sebastian 'Kaimada' Adamiak (blog)Kamil Łukasik (blog)Andrzej 'Khaox' Hładki (blog)Maciej „Kwiatosz” Kwiatek (blog)Wojtek Dziwok (blog)Maks Teper (blog)Michał „Malash” Malaszewski (blog)Marcin Korzeniecki (blog)Marcin 'Yosz' Krupiński (blog)Krzysztof Szarawarski (blog)Maciej 'mat_eyo' Matejko (blog)Melanżownia TV (podcast&videocast)Mirosław 'Tycjan' Gucwa (blog)Adam Stradomski, Jan Bażyński (blog)Piotr Haraszczak (blog)Stanisław Juźwicki (blog)Michał Ozon (blog)Maciej 'Palmer' Obszański (blog)Karol Parkitny (blog)Adam Słowiński, Iwona Weber (blog)Błażej Kubacki (blog)Dariusz Kułak (blog)Artut 'Konev' Konefał (blog)Kamil Cieśla (blog)Rafał Kimla (blog)Rozmowy ZnadPlanszy (podcast&videocast)Agnieszka 'Scheherazade' Weidemann (blog)Piotr Słaby (blog)Katarzyna Ziółkowska (blog)Thistroy Games (blog)Traxis (blog)Sławek Wiechowski (blog)Łukasz 'Wookie' Woźniak (blog)Wspieram.to (blog)Dominika 'Nikozja' Gorgosz (blog)

Nasze projekty

Katalog premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku oraz polskich wydawnictw

Katalog gier objętych patronatem ZnadPlanszy

Alfabetyczny katalog wszystkich recenzji na naszej platformie

Wszystkie kategorie i tagi zebrane w jednym miejscu

Blog Informacyjny ZnadPlanszy.pl

Patronat

Polub Nas